შშმ ბავშვების სოციალური ინტეგრაციის პრობლემა საქართველოში

ავტორები

  • ნათია გელაძე სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • თინათინ ლიქოკელი სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • ნინი ტატანაშვილი სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • ანა ჭყოიძე სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

საკვანძო სიტყვები:

სოციალური ინტეგრაცია, შშმ ბავშვები

ანოტაცია

შესავალი: შშმ ბავშვთა საზოგადოებაში ინტეგრაცია და სოციალური მდგომარეობის გაუმჯობესება ქვეყნის სოციალური პოლიტიკის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევაა. კვლევის მიზანია შშმ ბავშვთა მშობლების აზრის შესწავლა მათი შვილების მიმართ საზოგადოების დამოკიდებულების შესახებ. მეთოდოლოგია: რაოდენობრივი კვლევის ფარგლებში, ნახევრადსტრუქტურირებული კითხვარის მეშვეობით განხორციელდა შშმ ბავშვების მშობლების გამოკითხვა. შედეგები, დისკუსია: არსებობს შშმ ბავშვების საზოგადოებაში ინტეგრაციის პრობლემა, რასაც ხელს უწყობს საზოგადოების არასაკმარისი განათლება და სახელმწიფოსგან არასაკმარისი მხარდაჭერა. რეკომენდაციები: შშმ ბავშვთა უზრუნველყოფა საგანმანათლებლო, პროფესიული საქმიანობისათვის მოსამზადებელი სერვისებით, მათ მიმართ საზოგადოების ცნობიერების ამაღლება.

წყაროები

შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე ბავშვები. გაეროს ბავშვთა ფონდის (Unicef) ვებ გვერდი.

http://unicef.ge/10/შეზღუდული-შესაძლებლობების-მქონე-ბავშვები/9 [წვდომა 28.2.2017]

ზაქარეიშვილი ზ, ბარაბაძე ლ, მიდელაური ვ. შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების დასაქმება. World Vision საქართველო. 2015.

Abbott, D., Ward, L. & Morris, J. (2000) Disabled Children and Residential Schools: A Survey of Local Authority Policy and Practice. The Norah Fry Research Centre, Bristol.

Alderson, P. & Morrow, V. (2004) Ethics, Social Research and Consulting with Children and Young People. Barnardos, Barkingside.

Beresford, B. (1997) Personal Accounts: Involving Disabled Children in Research. The Stationery Office, London.

Daycare Trust (2005) Everyone Counts. Supporting the Childcare Needs of Disabled Children, Children with Special Educational Needs and Their Families. Daycare Trust, London.

Hill, M., Davis, J., Prout, A. & Tisdall, K. (2004) Moving the participation agenda forward. Children and Society, 18, 77–96.

Lewis, A. & Porter, J. (2004) Interviewing children and young people with learning disabilities: guidelines for researchers and multi-professional practice. British Journal of Learning Disabilities, 32, 191–197.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2018-10-03

როგორ უნდა ციტირება

გელაძე ნ., ლიქოკელი თ., ტატანაშვილი ნ., & ჭყოიძე ა. (2018). შშმ ბავშვების სოციალური ინტეგრაციის პრობლემა საქართველოში. ჯანდაცვის პოლიტიკა, ეკონომიკა და სოციოლოგია, 1. Retrieved from https://heconomic.cu.edu.ge/index.php/healthecosoc/article/view/6803

გამოცემა

სექცია

ორიგინალური კვლევა

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.